niedziela, 21 lipca 2013

fiołek alpejski


To mój fiołek alpejski (czyli cyklamena), ostatnio znów zaczął kwitnąć :) Mam go już prawie dwa lata i jest to dla mnie bardzo ważny kwiatek. Zawsze byłam przekonana, że nie mam 'green finger', czyli daru do hodowania roślinek. Ale o dziwo ten właśnie kwiatek postanowił przetrwać i prawie nieustannie rozkwitać na moim parapecie. Teraz wiem, że miałam szczęście i przez przypadek dbałam o niego w najlepszy możliwy sposób. Światło miał delikatne i bezpośrednie tylko o poranku, podlewałam go rzadko i na podstawkę, a nie od góry. Nie miał też za gorąco, bo u mnie zawsze okno jest uchylone. A dokładnie tak należy postępować z fiołkami :) Niedawno dostałam podobnego kwiatka od mojego małego chrześniaka, mam nadzieję, że będzie ozdabiał mój parapet również kilka lat :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz